str. Gheorghe Doja, nr. 161, Zalau, Salaj
0260615899

Scrisoare deschisă – Stimați pacienți

Cu mai bine de douăzeci de ani în urmă, aveau loc primele discuții despre înființarea unui Centru de îngrijire în care dumneavoastră pacienții să fiți tratați, îngrijiți și respectați așa cum se cuvine, un loc în care nevoile dumneavoastră să primeze. Acel vis a devenit realitate, în anul 2004, cand Ministerul Sănătății a avizat activitatea Centrului de Recuperare, Tratament și Îngrijire “ACASĂ” Zalău. În decursul celor 15 ani de activitate, un număr de 67.500 dintre dumneavoastră , copii și adulți, ați fost tratați la Centrul ACASă. Sunt 15 ani de când colectivul Centrului “ACASĂ” face tot ce este posibil pentru a vă deservi, cu profesionalism și loialitate.

Din pacate, eforturile noastre sunt doar o picătură în ocean, față de nevoile pe care le aveți. Lista de așteptare conține azi peste 5.488 de cereri de internare și peste 2.169 de cereri pentru tratament în ambulatoriul de recuperare medicală, fiind, astfel, nevoiți să așteptați trei ani pentru a vă veni rândul la internare și 4 ani la tratament în ambulatoriu. În multe cazuri este foarte târziu, în unele cazuri este chiar prea târziu.
Cu regret, vă aducem la cunoștință că, începând cu data de 1 august 2019, perioada de așteptare va fi chiar mai lungă, adică de 4 ani pentru internare si chiar 5 ani pentru tratament în ambulatoriu, datorita faptului ca, începând cu aceasta data, numarul de cazuri contractate cu Casa de Sănătate Sălaj, a fost diminuat de la 194 cazuri lunare, la 140 cazuri lunare, adică un număr de 27 paturi fiind scoase de la contractare. Centrul “ACASĂ”, ajunge astfel să functioneze la doar putin peste jumătate din capacitatea sa, ocupând doar 67 paturi din cele 120 de paturi din structură. Vă asigurăm că aceste măsuri au fost luate împotriva voinței noastre și totodată, nu din vina noastră. În aceste condiții, Centrul “ACASĂ”, o instituție de referință, recunoscută la nivel național, este pusă într-o situație gravă și foarte greu de gestionat. În pofida solicitărilor enorme pe care le avem, suntem obligați să ne restrângem activitatea și să disponibilizăm personal. Ne este enorm de greu sa ne despărțim de colegi bine formați profesional, oameni dedicați meseriei lor, fiecare având un rol bine definit în

cadrul colectivului de la “ACASA”. Vorbim despre angajați care au rămas loiali Centrului ”ACASĂ”, chiar si în condițiile în care salariile lor au ajuns să fie mult sub nivelul salariilor colegilor care lucrează în spitale publice.
Dragi pacienți, ne este teamă că prin diminuarea paturilor contractate, posibilitățile noastre de a vă trata în mod gratuit (prin decontarea serviciilor cu CAS Sălaj) devin tot mai limitate. Vom face tot ce ne stă în putință pentru a continua să vă deservim, prin toate mijloacele de care dispunem, inclusiv prin introducerea de servicii cu plată, aceasta fiind o optinune pe care, în aceste conditii, ne vedem obligați să o luăm în considerare. Pentru cei care nu știu, organizația noastră nu este finanțată, adică nu prestează activități subvenționate, ci prestează servicii medicale, ale căror cheltuieli sunt decontate. Sponsorii care au investit 3 milioane de euro pentru înfiintarea acestui spital, nu au resurse pentru a suporta cheltuieli de exploatare.
Pâna în acest moment, nu am primit nici un semnal din partea autorităților, locale sau județene, care, în mod normal, ar trebui sa facă totul pentru a sprijini Centrul „ACASĂ”, dată fiind necesitatea existentei lui, calitatea serviciilor, cât și rezultatele medicale obținute. Sponsorilor și fondatorilor acestei organizații, deopotrivă români și olandezi, le este imposibil să înțeleagă această situație, modul în care se iau aceste decizii și criteriile care stau la baza lor.
Stimați pacienți, din respect pentru dumneavoastră, considerăm că trebuie să fiți informați și în acelasi timp, vă asigurăm că nu ne dăm bătuți și că datorită potențialului enorm pe care organizația noastră și l-a creat în toți acești ani, suntem optimiști că vom reuși să redresăm situația creată.
Vă mulțumim pentru înțelegere.
Dorina Bucknall,
Manager

Leave a comment